Самий вузький судноплавний канал у світі
Коринфський канал перетинає по прямій лінії однойменний перешийок. Обидва вони отримали свою назву від міста Корінфа, заснованого, за переказами, Сізіфом, і розташованого біля західного закінчення каналу.
Затока Іонічного моря, яка омиває ці берега з північного заходу, теж носить назву Коринфського. Завдяки цьому вузькому перешийку, Пелопоннес не вважається островом: він з'єднаний з Середньої Грецією, з материкової її частиною.
Досить одного погляду на карту, щоб зрозуміти, чому з незапам'ятних часів правителі країни хотіли прорити канал саме в цьому місці, – для того щоб потрапити з Корінфа в Афіни, що знаходяться на відстані 69 кілометрів по прямій лінії, необхідно було обігнути весь півострів Пелопоннес. Шлях подовжувався на більш ніж 400 км.
Уникнути цього можна було, тільки побудувавши канал. Шестикілометровий перешийок роз'єднував Сардонічний затоку Егейського моря на півдні та, як було зазначено вище, Коринфский затока Іонічного моря на півночі.
Про необхідність каналу говорив коринфський диктатор Периандр (627-587 рр. до нашої ери). Він не зміг здійснити свій план, так як знав про різниці рівнів Іонічного і Егейського морів від жерців. Ця різниця була виключно візуальної, але мудреці відмовляли всіх, хто виношував плани про будівництво каналу, лякаючи їх неминучим повінню, так як, на їхню думку, води знаходиться вище Іонічного моря хлинуть через Коринфський канал в Егейське, і затоплять всі навколо. Це була хитрість місцевих жерців, які отримували щедрі винагороди від купців, що зупиняються в місті. У разі прокладання короткого шляху Корінф позбувся б цих підношень. Тоді заповзятливий правитель побудував Диолк – дорогу-волок через весь перешийок, шириною 3-4 метра. Вона була вимощена кам'яними плитами, в яких були зроблені жолоби для полозів, змащених жиром. Дорога, що з'єднала два порти Кенхреи і Лехей, приносила Корінфі такі надприбутки, які дозволили скасувати всі податки всередині самого міста-держави. Сліди дороги, що проходить уздовж каналу, збереглися до наших днів.
З тієї ж причини різниці рівнів заток, що знаходяться в безпосередній близькості, не дали жерці прорити Коринфський канал в 307 році до нашої ери і Деметрія Поліоркета.
У 146 році до нашої ери Коринф був практично знищений римськими військами. Над необхідністю прокладки каналу замислювалися і Цезар, Калігула. Ближче всіх до здійснення цієї ідеї підійшов імператор Нерон, який навіть залучив до робіт з прокладання каналу 6000 рабів і каторжників. Було це в 67 році нашої ери. Проект був дуже дорогим, і після повалення Нерона його племінник і наступник Гальба зупинив роботи.
Вперше реальні плани з прокладання каналу з'явилися після повстання проти Османської імперії та революції 1821 року. Перший президент молодої республіки розумів необхідність побудови каналу для розвитку економіки країни. Іоанніс Каподістрія не помилявся щодо рівнів морів, але у країни не було грошей на такий масштабний проект. До другої половині XIX століття вже були відкриті і Суецький і Панамський канали. І ось в 1869 році починає реально зводитися Коринфський канал. Греція запрошує угорських проектувальників Панамського каналу. Іштван Тюрра і Білого Герстер після довгих переговорів приступили до роботи.
Спочатку будувала канал французька фірма з-за фінансових негараздів припинила роботи, і канал так і залишилася б мрією, якби грецький патріот, філантроп і при цьому банкір Андреас Сінгру не взяв на себе закінчення будівництва і не ввів канал в експлуатацію в рекордні терміни.
11 довгих років зводили Коринфський канал. Греція урочисто відсвяткувала його введення в дію в 1893 році. До опису загальної картини можна додати те, що в 1858 році Стародавній Коринф був зруйнований землетрусом. Новий місто звели на три кілометри далі, на південний схід від руїн, безпосередньо на березі однойменної затоки.
Що ж являє собою так довго очікуваний Коринфський канал (Греція)? Фото, що додається нижче, показує це унікальна споруда. Це найвужча штучна водна магістраль світу. Він справляє враження – тонкий і прямий, як стріла в польоті. Ця нитка має наступні характеристики. Незвичайність цього унікального спорудження додає висота стін каналу, рівна в середньому 76 метрів. Трапецієвидний перетин самої водної артерії має наступні параметри: глибина дорівнює 8 метрів, ширина по дну каналу досягає 21 метра, а на рівні моря – 25. Ось так незвично виглядає Коринфський канал, довжина якого дорівнює 6 кілометрів.
Роль цього нового водного шляху переоцінити важко. Навіть зараз, коли розміри суден збільшуються, і пароплави, ширина яких наближається до 20 метрам, тягнуть через канал на буксирах, щоб уникнути руйнування стін, за рік тут проходять до 11000 судів. Як зазначалося вище, глибина Коринфського каналу дорівнює 8 метрів, та й то не скрізь. В достатній кількості місць вона становить 7 м. Це вважається більш ніж достатньою глибиною. Пелопоннес – гірський півострів, і прорубати такий канал було складно.
Необхідно відзначити, що його 76-метрові стіни нічим не укріплені, та зсуви трапляються часто. В такі моменти канал стає несудноплавних до тих пір, поки завали не будуть усунені. Рух по цьому водному шляху, прорезавшему перешийок, можливо тільки в одну сторону.
Через канал, відокремив Пелопоннес від материка, перекинуті мости, забезпечують повідомлення – один залізничний і три автомобільних. З втратою економічної значущості канал з-за високих стін стає все більш популярним серед любителів Банджі-джампінгу, атракціону, набирає все більше прихильників (шукачів гострих відчуттів) у всьому світі. Крім того, використовуючи вузькість каналу, тут тренуються мотоциклісти в стрибках з берега на берег.
Канал надзвичайно своєрідний і красивий. Особливо чудові кадри можна відобразити тоді, коли великий пасажирський лайнер проходить через Коринфський канал. Фото, що додається нижче, показує всю незвичність пересування по цій водній магістралі.
Спостерігати надзвичайну красу каналу можна з оглядового майданчика, розташованого на старому мості, який знаходиться на дорозі, що з'єднує Корінф і Лутарки – один з найбільш затребуваних курортів Південної Греції, відомий цілющими мінеральними водами. Побачити канал можна, проїжджаючи на поїзді або по одній з магістральних трас, що проходять по трьох мостів, перекинутих через канал. Від міста Коринфа до каналу по трасі можна дістатися за 5 хвилин, так як відстань між ними дорівнює 4 кілометрів.
Джерело: http://poradu.pp.ua/nauka/23743-korinfskiy-kanal-v-grecyi-foto.html
Немає коментарів:
Дописати коментар